Juutalaisvastaisuus pelottaa minua
Kolmisen vuotta sitten suomenjuutalainen kokoomusnuori Saul Schubak tärveli juutalaisten mainetta ja kunniaa vaatimalla lapsilisien poistamista, koska ne tukevat ”heikomman aineksen lisääntymistä”. Schubakin möläytyksen voi kostaa tai palkita kokoomukselle huhtikuun vaaleissa, mutta juutalaisia siitä ei tule syyttää.
Minä en syyllistä vanhasta enkä uudesta juutalaisvastaisuudesta juutalaisia enkä juutalaista uskontoa, enkä täten ole antisemitisti enkä antijudaisti. En myöskään kyseenalaista Israelin valtion oikeutta olemassaoloon.
(…) ”juutalaiskansa, joka on muodostanut vainotun vähemmistön kaikissa maailman kansoissa 2000 vuoden ajan, torjuu inhoten sellaisen nationalistisen hallinnon, josta se itse on kärsinyt. Me emme halua palata maahan, johon meillä on erottamattomat historialliset ja henkiset siteet, tukahduttaaksemme toisen kansan tai hallitaksemme sitä.” Tuon sanoi 12. sionistisessa kongressissa vuonna 1921 Martin Buber, kuuluisa juutalainen filosofi (1878-1965). Hienoa!
Mutta kysyn: Onko uuden juutalaisvastaisuuden yksi merkittävä syy Israelin valtio- ja sotilasjohdon vähintään räikeä toiminta? Pannaanko maailman syyttömätkin juutalaiset kärsimään Israelin hallituksen rikoksista? Kun nyt pannaan, se on perusteellisen väärin ja raukkamaista.
Suomessa on kristittyinä itseään pitäviä ihmisiä, jotka hyväksyvät Israelin valtioterrorismin ja sotarikokset ja tukevatkin niitä. Pelottaa asua samassa maassa tuollaisten hirvitysten kanssa.
Suomessa on myös ihmisiä, joiden mieleen on juutalaisten lynkkaaminen. Pelottaa asua samassa maassa tuollaisten raukkojen kanssa.
Lähi-Idän arabivaltioissa on isänmaallista vihata juutalaisia (aivan samalla tapaa kuin Saksassa toisen maailmansodan aikana). Näin on ollut jo vuuodesta 1948 asti. Karkoitettiinhan sikäläiset juutalaiset pois aika äkkiä Israelin itsenäistymisen jälkeen. Nykyisen Israelin toiminta korkeintaan lisää tätä vihaa. Israelhan puolustaa vain omia kansalaisiaan.
Ilmoita asiaton viesti
Ennen oli tapana ratkoa etnisiä konflikteja suurilla väestönsiirroilla. Suurin viime vuosisadalla tapahtunut väestönsiirto oli Intian ja Pakistanin syntyminen, ja niihin liittyneet hindujen ja muslimien väestönsiirrot.
Ilmoita asiaton viesti
Minä voisin hyvinkin ottaa Isarealin juutalaiset Suomeen. Suomessahan tarvitaan varmaan piankin vahvaa puolustuskompetensia. Myös juutalaisten hyvin toimivat bisneskontaktit olisivat tervetulleita Suomea hyödyttämään.
Ilmoita asiaton viesti
Mitenkähän tuohon sopivat kristityt palestiinalaiset, druusit, muut arabit ym., jotka asuvat Israelissa kaikessa rauhassa? Entä mistä nykyisen Israelin tuoreimmat immigrantti-juutalaiset sitten enimmäkseen ovat kotoisin?
”More than one million Russian-speaking immigrants arrived in Israel from the former Soviet Union states between 1990 and 2004.”
Meillä on todella pelottavia ystäviä, jos heidän luotaan lähtevät juutalaiset kokevat olevansa paremmassa turvassa ”valtioterroria harjoittavassa Israelissa” kuin omassa – entisessä – kotimaassaan.
Ilmoita asiaton viesti
Minun mielestäni samaan aikaan se, että juutalaisista on tullut tabu, on aivan yhtä pelottavaa. Esimerkiksi vuonna 2009 tuo sananvapauden suurlähettiläs Charlie Hebdo -lehti erotti yhden piirtäjistään, koska tämä piirsi hurtilla huumorilla höystetyn kuvasarjan juutalaisista.
Ei silloin huudettu sananvapauden puolesta.
Olen minäkin pohtinut tuota, että holokaustin kieltäminen on ei pelkästään hullua, mutta myös typerää. Ja ihmetellyt, että mistä sellaiset sekopäät oikein edes löytyvät.
Tästä huolimatta se on yksi kansanmurhista muiden joukossa. On ollut al-Anfaleja, joka kohdistuivat kurdeihin. Maorien kansanmurha ja täydellinen puhdistus Uudessa-Seelannissa, Ruandan kansanmurha sekä Kambodzan oma.
Aivan yhtä barbaarimaista oli myös Stalinin aiheuttama keinotekoinen nälänhätä 1932–1933, joka tappoi arviosta riippuen jopa 3 – 4 miljoonaa ukrainalaista ja johti muun muassa ihmissyöntiin. En ole nähnyt nälänhätäpatsaita. En museoita.
Tai Dresdenin pommitukset, jotka olivat kohdistettu siviileihin. Iso-Britannian sotilasjohto konsultoi ennen pommituksia paloviranomaisia ja asiantuntijoita, jotta saataisiin kuva siitä, kuinka olisi mahdollista aiheuttaa mahdollisimman paljon tuhoa ja tulta kaupunkiin sekä sen siviiliväestöön.
Vietnamissa viljeltiin niin paljon kemikaaleja, että vielä tänäkin päivänä 10% syntyvistä lapsista näyttävät groteskeilta mutaatioilta, joiden elinkaari on jo kirjoitettu tähtiin.
Kaikesta muusta saa laskea huumoria, mutta juutalaisista ei koskaan. Ja uskonkin, että niin kauan kuin tällaisen asetelman annetaan säilyä, tulee olemaan myös konflikteja eri kansanryhmien keskuudessa sekä suoranaista antisemitismiakin. Viimeisimpänä hullutteluna 34 vuotta BBC:llä työskennellyt uutisankkuri ja reportteri, joka joutui eroamaan kritisoituaan ensin Israelin toimia Gazassa ja ajauduttuaan Twitter-konfliktiin pro-Israel-aatteen kannattajien kanssa.
Ilmoita asiaton viesti
”Minun mielestäni samaan aikaan se, että juutalaisista on tullut tabu, on aivan yhtä pelottavaa. Esimerkiksi vuonna 2009 tuo sananvapauden suurlähettiläs Charlie Hebdo -lehti erotti yhden piirtäjistään, koska tämä piirsi hurtilla huumorilla höystetyn kuvasarjan juutalaisista.”
Lue ensiksi tämä ja palaa sitten asiaan.
Why French Law Treats Dieudonné and Charlie Hebdo Differently
http://www.newyorker.com/news/news-desk/french-law…
”Viimeisimpänä hullutteluna 34 vuotta BBC:llä työskennellyt uutisankkuri ja reportteri, joka joutui eroamaan kritisoituaan ensin Israelin toimia Gazassa ja ajauduttuaan Twitter-konfliktiin pro-Israel-aatteen kannattajien kanssa.”
Ymmärtääkseni Tim Willcox ei suinkaan jotunut eroamaan, mutta anteeksipyynnön hän joutui esittämään sen jälkeen kun syytti juutalaisia juutalaisiin kohdistuvista iskuista.
The BBC: Blaming the Jews for attacks on Jews
http://blogs.spectator.co.uk/nick-cohen/2015/01/th…
Ilmoita asiaton viesti
En tiedä kuka se Wilcox on, mutta henkilö joka tässä taannoin joutui eroamaan oli Jim Clancy. Ja se joutui lähtemään CNN:ltä. Vahingossa kirjoitin BBC.
Ilmoita asiaton viesti
Jep, Clancy sai lähteä.
CNN anchor Jim Clancy has a bizarre meltdown on Twitter (and calls me ”anti-Muslim”)
http://elderofziyon.blogspot.fi/2015/01/cnn-anchor…
CNN REPORTER IN FULL MELTDOWN: THOSE WHO DISAGREE WITH ME ON MUHAMMAD CARTOONS ARE AGENTS FOR ISRAEL
http://www.breitbart.com/national-security/2015/01…
CNN Anchor Claims Israel Propagandists Distorting France Attack
http://freebeacon.com/culture/cnn-anchor-claims-is…
Oof: CNN’s Jim Clancy Partially Faults Israel in Charlie Hebdo Attack
http://www.mediaite.com/online/oof-cnns-jim-clancy…
Senior CNN Man in Bizarre Anti-Israel Tirade after Paris Attack
http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/1…
CNN Anchor Jim Clancy Derides Pro-Israel Opponents, Insults Disabled, in Angry Twitter Exchange
http://www.algemeiner.com/2015/01/08/cnn-anchor-ji…
Eli potkujen syynä ei liene ollut Clancyn Gaza kommentit.
Ilmoita asiaton viesti
Georges Wolinski oli eräs Charlie Hebdon piirtäjistä ja mies oli juutalainen. CH on vasemmistolähtöinen lehti, joten sen esittämä kritiikki luonnostaan keskittyy finanssipiireihin ja oikeistolaisiin ilmiöihin. CH on kuitenkin osannut nauraa myös ns. omilleen. Myös juutalaiset ja juutalaisuus on ollut kohteena. Toimivaa kritiikkiä ei ole ilman itsekritiikkiä eikä paljastavaa naurua ilman, että naurettaisiin ennen muuta ja myös itselle.
Jewish cartoonist among victims of massacre at French newspaper
http://www.timesofisrael.com/jewish-cartoonist-amo…
Mitä tulee kurdien, maorien ja monien muiden ihmisryhmien kokemaan kohteluun, olen samaa mieltä.
Kurdien tilannetta olen runsaan puoli vuotta seurannut huolta heistä kokien – koko Kurdistan ansaitsee ja tarvitsee itsenäisyytensä – jotta todellinen heihin kohdistuva sorto loppuu – nythän asiat ovat kohtuukunnossa ainoastaan Irakin Kurdistanissa, jossa suurin osa Irakin Kurdistania on arabimiehittäjän hallinnassa ja arabialaistamaa/arabialaistamistoimnpiteiden kohteena – Kirkuk ja Mosul ovat lähtökohtaisesti kurdikaupunkeja, joista etenkin Mosulia on pahasti kuritettu aikaansaamalla sinne arabienemmistö väsetösiirroin ja muin keinoin. Näen itsestään selvänä, että itsenäinen Kurdistan noiden neljän miehittäjävaltion (Turkki, Syyria, Irak, Iran) merkitsee edistystä ja vakautta paitsi kurdeille (joiden parissa puhutaan useita kurdikieliä kuten kurmandjia, sorania, zazakia ja muita sekä uskonnollisestikin kansa on perin monimuotoinen) myös luisille vähemmistöille, kuten armenialaisille, assyrialaisille, turkomaaneille ja tulevassa itsenäisyydessä turkkilaisille, arabialaisille sekä persialaisille Kurdistanin vähemmistöille.
Ilmoita asiaton viesti
Niin. Mä ainakin itse katson, että on käsittämätöntä leimata kokonainen ihmisryhmä siitä mitä jotkut sen jäsenet tekee. Syylliset sen sijaan on tottakai pantava vastuuseen. Israelin tämänhetkinen toiminta on mielestäni aivan äärimmäisen tuomittavaa. Saman voi sanoa pankkiireista.
EDIT: pidän myös omituisensa lakeja euroalueella, joissa tuomitaan vankeuteen sun muuta, jos ei usko holokaustia tms.
Ilmoita asiaton viesti
KT: ”Israelin valtioterrorismin ja sotarikokset…”
Kuka tahansa voi sanoa mitä tahansa. On eri asia, että asiat olisivat niin tai edes yhtään siihen suuntaan. Kauko Tuovinen esitti oman, perusteettoman käsityksensä ja mielipiteensä. Sitten vain perustelemaan tyhjää väitettä, jos perusteita olisi.
KT: ”…suomenjuutalainen kokoomusnuori Saul Schubak tärveli juutalaisten mainetta ja kunniaa vaatimalla lapsilisien poistamista, koska ne tukevat ”heikomman aineksen lisääntymistä”.”
Oikeaa laitaa edustava nuori puki sanoiksi, mitä moni muukin laitaoikeistonuori saattaa ajatella. Typeryys on typeryyttä riippumatta sanojansa etnisestä, uskonnollisesta tai muusta taustasta. Itse ajattelin ja ajattelen, että Schubak on kokoomusnuori ja tässä se yhteinen nimittäjä. Susanne Kosken esittämissä asioissa on paljon samaa kuin Schubakin esittämissä. Yhteistä näillä kahdella on Kokoomus.
Ilmoita asiaton viesti
Sotarikosprosessien aloittamisen edellytyksiä selvitellään.
http://www.icc-cpi.int/en_menus/icc/press%20and%20…
http://www.bbc.com/news/world-middle-east-30744701
Terveisin Kalevi Kämäräinen
Ilmoita asiaton viesti
Miksi Palestiinalaiset laittoivat hakemukseen ICC:n toimivallan alueellaan alkavaksi juuri tuon kesäkuun 13 päivän 2014? Juristin näkemys asiaan?
Ilmoita asiaton viesti
Kyllä siinä joku taktinen juttu lie takana, vaikka päivämäärä ei sinänsä sulje pois myös palestiinalaisosapuolen tekemisten selvittelyä.
Terveisin Kalevi Kämäräinen
Ilmoita asiaton viesti
Kesäkuun 12 Palestiinalaisterroristit kidnappasivat ja murhasivat kolme Israelilaisteiniä länsirannalla. Rooman Kansainvälisen rikostuomioistuimen Rooman perussäännön mukaan se on luokiteltavissa sotarikokseksi, eikö?
Haluan samalla muistuttaa, että saman tempun teki myös puolueellinen William Schabas.
http://www.ohchr.org/en/NewsEvents/Pages/DisplayNe…
Täten ymmärtääkseni palestiinalaisosapuolen tekemisiä ei tulla selvittämään ollenkaan ennen 13.6.2014. Eli murhat, jotka johtivat suurelta osin viimeiseen kahakkaan Gazassa ei tulla tutkimaan.
Ilmoita asiaton viesti
Murhien suunnittelija on jo tuomittu elinkautiseen ja kaksi muuta epäiltyä kuollut.
http://www.theguardian.com/world/2015/jan/06/hamas…
Kansainvälisessä rikostuomioistuimessakin noudatetaan ne bis in idem -periaatetta (artikla 20), joten siitäkin syystä epäilen voisiko tuo israelilaisteinien murha enää päätyä käsittelyyn sikäli kuin tapaus sinne olisi ylipäätään ollut kelpuutettavissa.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Ne_bis_in_idem
http://www.preventgenocide.org/law/icc/statute/par…
Terveisin Kalevi Kämäräinen
Ilmoita asiaton viesti
Oikeuden edessä henkilöllä on syyttäjä ja myös puolustaja.
Sama asetelma toimii mielestäni Israelin suhteen.
Syyttäjiä on yleensä ollut enemmän, joten tarvitaan toistakin kantaa,” puolustajat” , joita on tällä sivustolla, ovat perehtyneitä taustoihin, historiaan,ja myös tämän päivän tilanteeseen.
En pidä Israelia täydellisenä, sielläkin on ihmisiä jotka tekevät väärin.
Myös hallinto voi syyllistyä tuomittaviin tekoihin.
Turkin kurdivähemmistö ei ole saanut paljon palstatilaa, eikä turkkilaisiin maailmalla suhtauduta huonommin kuin muihin , vaiika tiedämme kurdien olevan sorrettuja, ja tarvitsevan oman valtion.
Venäjän tekemiset , tai Saudi-Arabian julmuudet kansalaisiaan kohtaan, eivät vaikuta muuaalla asuviin näiden maiden edustajiin siten että heitä kohtaan osoitettaisiin samanlaista
vihaa, kuin juutalaisiin .
Miksi tämä ero?
Vanhan Palestiinan alueen arabit ovat kansojen”lellilapsia?”
Median vaikutus massoihin on vertaansa vailla tänä päivänä,
ja media” symppaa” näitä vanhan Palestiinan arabeja, joka käänteessä .
Tämä on yksi syy juutalaisvastaisuuteen.
Vanhassa Palestiinassa muuten kaikki asukkaat olivat palestiinalaisia, olivat sitten minkä maalaisia tahansa, juutalaisia tai arabeja tai kenties suomalaisia.
Arabit eivät yksin siis ole olleet ”palestiinalaisia ”,he tulivatkin Arabian niemimaalta 600-luvulla ja sen jälkeen .
Ilmoita asiaton viesti
”Lellilapseus” johtuu siitä, että Palestiinan kysymys on ollut jo YK:n edeltäjän Kansainliiton käsittelyssä toisin kuin Kurdistan.
Terveisin Kalevi Kämäräinen
Ilmoita asiaton viesti
Kämäräinen , ei ajan pituus selitä kaikkea.
Palestiinan arabeilla olisi ollut samaan aikaan
mahdollisuus perustaa oma valtio kuin juutalaisilla.
Estikö Israel heitä?
Ei tietääkseni.
Arabit ovat sodillaan ja terrorillaan tuhonneet juutalaiskansan luottamuksen.
Blogistin mielestä juutalaisvastaisuus pelottaa, otsikon mukaan.
Hannu Reimen mukaan antisemitismi ehkä kuihtuisi jos kpnflikti loppuisi ja arabeilla olisi vanhan Palestiinan alueella valtio.
Näin ei kävisi.
Aina on löytynyt ”syitä”: kaivojen myrkyttäminen , salaliitot, kristittyjen lasten veren käyttö mazda leipään.
Nyky-aikana esim. USA:n toimiin vaikuttaminen, pankkitoiminta, mitä muuta?
Ilmoita asiaton viesti
Ei toki ajan pituus selitä kaikkea, mutta kyllä se selittää haluja saada tämä kansainvälinen ongelma-alue jo lopulta rauhoitettua.
Virheitä siellä on tehty molemmin puolin.
Terveisin Kalevi Kämäräinen
Ilmoita asiaton viesti
Se virhe juontaa juurensa islamin profeetta Muhammadista. Hän kun meni sanomaan, että heittäkää juutalaiset mereen Arabian niemimaalta. Niinpä sovitteluyritykset tulevatkin aina tyssäämään tuollaiseen pikkiriikkiseen ja mitättömään islamilaiseen lainopilliseen muotoseikkaan. Kummallista on, että tuo ukaasi annettiin noin 1400 vuotta ennen juutalaisvaltion syntyä. Jos islamin profeetta Muhammad ei ollutkaan kristittyjen ja juutalaisten silmissä profeetta, niin ehkä hän kuitenkin oli edes selvännäkijä?
Ilmoita asiaton viesti
Pelottaa minua myös arabien juutalaisvastaisuus ja halu tuhota Israel.
Ilmoita asiaton viesti
Tuokin on hienoinen yleistys, koska Israelilla on jo rauhansopimus parin arabivaltion kanssa ja Arabiliitto on tehnyt esityksen suhteiden perustamiseksi ja normalisoimiseksi. Toki kiihkoilijoitakin joukkoon mahtuu (ensinnä tulevat mieleen järjestöt Hizbollah ja Hamas ja tokkopa ISISkään Israelin valtiosta pitää).
Terveisin Kalevi Kämäräinen
Ilmoita asiaton viesti
Kämäräinen: Israelilla on tosiaan rauhansopimus monenkin muslimivaltion kanssa. Siinä ei sinänsä ole mitään ihmeellistä. Aselepo kun on yleisesti hyväksytty toimintatapa islamilaisessa maailmassa. Islamilainen aselepo liittyy läheisesti taqiyyaan eli islamilaiseen puolitotuuksien perinteeseen. Tämä islamilainen taqiyya tunnetusti uppoaa erittäin herkästi lainopillisesti suuntautuneisiin henkilöihin, joiden täytyy ainakin jossain määrin uskoa todistajan sanaan. Fakta kuitenkin on se, että rauha loppuu heti, muslimiosapuoli katsoo ajankohdan sopivaksi.
Ilmoita asiaton viesti
Sopimuksista kiinnipitäminen on osa kansainvälistä oikeutta, joten sinisilmäinen lienee sitten koko maailma.
http://definitions.uslegal.com/c/clausula-rebus-si…
http://legal.un.org/ilc/texts/instruments/english/…
Terveisin Kalevi Kämäräinen
Ilmoita asiaton viesti
KT: ”Pelottaa minua myös…”
Kuin myös.
Se mitä Kalevi esittää on tietysti totta. Totta on myös se, että Jordaniassa on äänekkäästi vaadittu rauhansopimuksen purkamista. Kahdesta rauhankumppanista Egyptin kanssa erityisesti Israelilla on jäiset välit ja nimenomaan Egyptin niin tahtoessa. Tosin Hamasin ja Gazan suhteen Egyptin ja Israelin molempien turvallisuustarpeet kohtaavat.
Ilmoita asiaton viesti
”Suomessa on kristittyinä itseään pitäviä ihmisiä, jotka hyväksyvät Israelin valtioterrorismin ja sotarikokset ja tukevatkin niitä. Pelottaa asua samassa maassa tuollaisten hirvitysten kanssa.”
Olet aivan oikeilla jäljillä, kun tuomitset syyttömien kurmottamisen Israelin valtion tekemisistä. Minäkään en muuten halua asua sellaisten ihmisten kanssa, jotka hyväksyvät kansanmurhan ja suorastaan kannustavat siihen. Valitettavasti joudun kaltaisiasi sietämään. Pelota kaltaisesi ihmiset eivät yhtään, sillä jotenkin mieleeni tulee Eichmannin kaltainen pikkusielu ja -byrokraatti. Tiedoksesi vain, että muslimien yhteinen tavoite on hukuttaa juutalaiset mereen. Ja kas kummaa, sekä shiiat että sunnit ovat kerrankin samaa mieltä ja samalla puolella.
Ilmoita asiaton viesti